torsdag 13. januar 2011

Og høyt i toppen...


Jeg har lyst til å slå et slag for Tyholttårnet. Jeg bodde like ved dette tårnet i fire år, og ifølge sikre kilder ble det bygd for at jeg skulle finne veien heim. 74 meter over bakken kan man nyte et bedre måltid på Norges eneste roterende restaurant. Hvis man sitter der én time, har man hatt utsikt i alle retninger. Gulvet har nemlig en hastighet på én omdreining i timen. Ikke er det skjevt heller, slik som visse andre berømtheter er.


Her befant vi oss på nyttårsaften, min mann og jeg. Det vil si; ikke i den roterende etasjen, men i etasjen under. Der var det mye roligere, og utsikten var upåklagelig der også. Lysene fra de tusen hjem dekorerte byen, og fyrverkeriet begynte så smått å putre mens vi nøt Egons herlige mat. 
En vakker aften i min vakre fødeby!



 Høyt henger de og blide er de.
 Godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar