lørdag 8. mai 2010

Karmøys Galdhøpigg er besteget!


I dag besteg Einar og jeg Søre Sålefjell, Karmøys høyeste punkt. Det har den imponerende høyde på 132 meter over havet. (Er du så høy kanskje?) Sålefjell er til og med nevnt i Wikipedia, og jeg siterer:

"Sålefjell er navnet på de to høyeste fjellene på Karmøy. Søre Sålefjell har en høyde på 132 m.o.h, og er høyeste punktet på Karmøy. Nordre Sålefjell ligger 1,5 km lenger nord, og er 119 m.o.h. Fjellene ligger mellom de tre byene Kopervik, Åkrehamn og Skudeneshavn."

Klar for tur med Statoil-koppen i hånd!


Og med ektemannen ved min side.

Legg merke til at vi har like turbukser, som seg hør og bør for et ektepar!

Her har vi kommet oss til toppen, hvor det blåste kraftig.



Men bare noen få meter nedenfor fant vi ly for vinden, og la oss ned og nøt mai-sola.



Vakre blomster!


En vakker tur på en vakker dag.


2 kommentarer:

  1. I dag savner jeg Ranveig S (eller egentlig høres det rettest ut med Ranveig K hvis jeg skal skrive en bokstav bak...)Har som jeg skrev i melding bestilt bilder fra bryllupet deres og nå har du jammen meg oppdatert blogg også! Kom på besøk til Trondheim snart!!!

    SvarSlett
  2. Jeg ler! Legg ikke ut på langtur uten Statoilkopp med kaffe! Hihi!

    SvarSlett