torsdag 29. juli 2010

Ferien

Ferien går mot slutten, og det er tid for et tilbakeblikk, før jeg kan rette blikket framover og planlegge jobbhverdagen igjen. Jeg vil prøve å gi noen glimt fra ferien min ved hjelp av ord på bokstaven F. Ganske enkelt fordi "ferie" begynner på F. Kreativt? ;-)


Fri
Fri fra jobb. Fravær fra en del forpliktelser som hører jobbhverdagen til. Tid for å slappe av. Tid til ting man ikke har tid til ellers.

Familie
Samvær med de viktigste personene i livet mitt. Vi fikk være sammen med hele min familie med smått og stort hele fem døgn i strekk. Det har knapt skjedd før. Vi storkoste oss sammen. Jeg er takknemlig for å ha en så flott familie. Vi var også sammen med svigerfamilien min etter at vi kom tilbake til Karmøy. Først en koselig stund med Jorunn, som er heime fra Japan, og så grillfest i hagen til Einars mormor. Så å si hele slekta på Karmøy var til stede. Veldig trivelig!


Fjellet

Det var på fjellet hele min familie var samla fem døgn i strekk. Høvringen på Rondane. Vi kunne ikke hatt en bedre ramme rundt samværet. Her fikk vi gå turer, leike, prate, tulle og tøyse sammen, og ikke minst spise...

Fetende mat
Ja, det var luksusmat på fjellet. Frokostbuffé, lunsjbuffé og tre retters middag hver dag... I tillegg led vi ingen nød i Trondheim heller, på kjøkkenet hos mamma!

Festlige mengder med søtsaker fra Nidar
Huff ja... Sjokolade-bror ble populær. Vi koste oss.

Fint vær
Jo da. Vi må slutte å klage på været her i Norge. Det var så fint, så! Selv om jeg jo skulle ønske at det var flere dager med skikkelig sommervær etter hverandre... Men pytt sann!


Fryktelig kalde tær
Vi testa smeltevannet i noen bekker på fjellet. Friskt...og vondt!


Forsiktig kjøring
Einar og jeg kjørte en del bil. Det er koselig. Men også litt farlig, synes jeg. Så jeg satt ved siden av sjåføren og passa på at han kjørte forsiktig. Og det bruker han å gjøre. Heldigvis. Det minst sjarmerende jeg veit er gutter/menn som tøffer seg med å kjøre fort. De burde finne noe mindre umoralsk å tøffe seg med!! (Dagens moraltale...)

Ferietradisjoner
Tradisjonen tro tok Einar og jeg en tur til Østersund. Vi nøt livet og rusla rundt og bivånet livet på Storsjöyran. Isen i Sverige er veldig god. Lakris-is og polkagris-is var et av høydepunktene for min del.

Faktaopplysning: Trondheim er en bra by
Det var bra å være i byen min igjen. Og frossen søt chili fra Dromedar kaffebar smaker virkelig ferie og Trondheim!!

Fantastisk natur
Denne perla fant vi på kjøreturen heim igjen, på Valdresflya et sted.
Her må det stå en designer bak, en mye større enn noen av verdens designere.



Vi tok oss et bad. Herlig!

Utrolig vakker natur. Til å bli ærbødig av.


Fin mann
Favorittmannen min. Han har oppført seg utmerket hele ferien igjennom. For et kupp!

4 kommentarer:

  1. :) Og helt fantastiske venner. Det glemte du ;) Gleder meg til å besøke dere på lørdag!

    SvarSlett
  2. Skreiv æ itj det? Det va iallefall med i kladden... jaja. ;-) Glede mæ på besøk!

    SvarSlett
  3. Hei! nå har dere jo vært gift i litt over ett år..Jeg vil bare gratulere deg med den bestemmelsen.. Når du først får bestemt deg Ranveig, så blir det bra! Klem fra Marianne:)

    SvarSlett
  4. Flaks at Einar va fin mann. Då va ferien redda! *pust*

    SvarSlett