tirsdag 5. januar 2010

TANTE igjen! :-)

Sudeli bom, sudeli dei,
tante Ranveig, det er meg!
Sudeli hopp, sudeli topp,
plutselig kom en nyfødt kropp!

Jaaaaa! Jeg har blitt tante igjen, denne gangen til ei jente. :-) Emilie heter hun. Navnet var det storebroren på fire som kom på. "Eg visste at hon hette Emilie!" sa han stolt etter at jenta var født og mamma og pappa hadde bestemt navn. Tante-tilværelsen er ganske fin. Nå blir den enda rikere, med nok et lite under å beundre. Gud er stor!


Fra Salme 139, vers 13-18:

For du har skapt mitt indre,
du har vevd meg i mors liv.
Jeg takker deg fordi jeg er skapt
på skremmende, underfull vis.
Underfulle er dine verk,
det vet jeg så vel.
Mine ben var ikke skjult for deg
da jeg ble skapt i lønndom
og ble formet i jordens dyp.
Du så meg den gang jeg var et foster,
i din bok ble alt skrevet opp;
mine dager ble dannet
før en eneste av dem var kommet.
Gud, hvor høye dine tanker er,
hvor veldig summen av dem!
Vil jeg telle dem, er de talløse som sand,
blir jeg ferdig med det, er jeg ennå hos deg.

3 kommentarer:

  1. Gratulerer!
    Salme 139 er mektige og mystiske ord! Du må se Michael W. Smith lese den med himmelsk stemningsmusikk bak(youtube-linken)! Blir helt rørt! http://www.youtube.com/watch?v=HO1gbe255Oo

    SvarSlett